Klik-en-print: fotografiewebsites Heeft

u ooit als boekauteur ervaren dat u binnen een paar dagen honderd exemplaren van uw boek moet afdrukken? Heb je ooit de stress en angst gevoeld van het vinden van een drukkerij die in korte tijd en toch voor een betaalbare prijs de print voor je doet? De meeste auteurs hebben dit waarschijnlijk ervaren. In het verleden, waar moderne technologieën nog niet beschikbaar waren, is het al stressvol om de juiste drukkerij te vinden. Daar komt nog bij dat het vinden van een drukkerij u niet meer in rekening brengt dan u zich kunt veroorloven. Maar dankzij de kennis en ervaring van sommige experts zijn het technologieën die het mogelijk maken printopdrachten snel te leveren tegen betaalbare prijzen.

Heb je gehoord van Print on Demand, kortweg POD? Welnu, POD is in feite een digitale printtechnologie waarmee je een boek of tijdschrift kunt afdrukken en binnen een paar minuten kunt binden. Het concept achter POD is dat de inkt op papier wordt gelegd waarmee woorden en afbeeldingen met een verbazingwekkende snelheid kunnen worden afgedrukt. Deze druktechniek maakt het gemakkelijk en kostenbesparend om boeken te produceren van één exemplaar tot duizenden exemplaren. Zodra alles klaar is, kan uw boek op aanvraag worden gedrukt. Dit betekent dat als iemand je boek wil, ze er gewoon voor hoeven te betalen en ze een kopie zullen krijgen. Ook als u een exemplaar van uw boek wilt, moet u ervoor betalen, maar u ontvangt een royalty op alle andere bestellingen.

Een zorgvuldig geproduceerd POD-boek kan een kwaliteit hebben die bijna hetzelfde is als zijn offset-tegenhanger. Een gemiddelde lezer kan het verschil niet zien en weet niet of het boek dat ze lezen is geproduceerd door het offsetproces of door POD-technologie. Desalniettemin zijn er nog steeds uitgevers en auteurs die geen gebruik maken van de voordelen van POD en gebruik blijven maken van het drukproces dat ze kennen. Dit waarschijnlijk omdat de promotie van uw boek bij POD op de schouder van de auteur valt in vergelijking met de traditionele publicatiemethode. Het boek moet sterk op de markt worden gebracht omdat boekwinkels ze zelden in voorraad zouden hebben of zelfs signeersessies zouden aanbieden bij hun auteurs. Mensen willen goede boeken lezen, maar de marketingtactiek moet effectief zijn om de lezers ervan bewust te maken dat de boeken voor hen beschikbaar zijn om te lezen en te kopen. Daarnaast zijn er enkele brancheanalisten en -lezers die geen genoegen nemen met boeken die niet in de gebruikelijke zin zijn uitgegeven. Om deze reden betuttelen ze geen door POD geproduceerde boeken. Dit probleem wordt ook gedeeld door elektronische boeken die helemaal geen fysieke kopieën bevatten.

Maar ondanks de nadelen van POB-publicatie, moet toch worden opgemerkt dat deze publicatietechniek functies en kenmerken heeft die niet beschikbaar zijn bij traditionele publicatie. En het moet duidelijk zijn dat POD-publicatie niet beoordeeld moet worden op basis van de technologie die ze gebruikt, maar op de moeite die ze doen om boeken te produceren die boekliefhebbers willen lezen.